Wednesday, December 21, 2005

Nieuws van donderdag 22 december 2005

Dag allemaal!

Langkawi bevalt goed, prima zelfs. Vanmorgen een licht regenbuitje maar dat gaf ons mooi de tijd om uitgebreid te ontbijten, de katjes eten te geven, cake te eten, de krant te lezen en nu even de site bij te werken. De zon beloofd de komende dagen nogal hard te gaan schijnen dus we genieten nu maar even van de schaduw ;-)

In ons eerste maandoverzicht dat we gister op de site hebben gezet zijn we niet helemaal compleet geweest. De evaluatie is natuurlijk niet compleet zonder het handigste item van de maand. Dat is deze maand zonder twijfel de: DOMPELAAR. Eigenlijk dus ook de wereldstekker, anders hadden we weer niets aan de dompelaar..... Een goede tweede is het waslijntje zonder knijpers, de buren keken alsof ze water zagen branden toen Edward de was ophing zonder knijpers.....de vraag is natuurlijk of dit was omdat hij de was ophing of omdat dit gepaard ging zonder knijpers. Edward oogst wel vaker succes met huishoudelijke taken, gister gingen de duimen omhoog van een vrouw die in ons resort werkt, toen ze Edward het balkonnetje zag vegen! Maar goed, terug naar de handige spulletjes. Een heel goede derde zijn de opbergzakken, degene door mama gemaakt oogste zelfs al een compliment!

Het haar van Edward staat trouwens ook wel in de belangstelling hier. In de Cameron Highlands viel de mond van een Maleisisch jongentje open toen hij Edward zag, hij alarmeerde zijn moeder met de volgende woorden: " Mam, Mam, Look, He has curly hair, he has curly hair, LOOK, LOOK!" Gisteren werd Edward trouwens al aangezien voor Ruud van Nistelrooy.......dat haar he?

Onze activiteiten op Langkawi bestaan eigenlijk alleen maar uit: opstaan, stukje hardlopen, zwemmen, ontbijten, krant lezen, zwemmen, zonnen, lunchen, zwemmen, zonnen, stukje lopen, biertje drinken, dineren en slapen!

Afgelopen maandag was er echter een geheel ander dagprogramma. Na het ontbijt mochten we met Olga en Anthonio mee in hun gehuurde auto het eiland over. Dat was echt super. We hebben een bird paradise bezocht met enorm veel vogels natuurlijk (arend, hornbills, pelikanen, lepelaars, ooievaars, zwamen, fazanten, buizerds, alle papagaaien ter wereld, enz, enz.) Er was ook een otter, een supermooi beestje helaas was die wel een beetje sneu alleen in een klein hokje. Daarna heerlijk gelunched (verse zelfuitgezochte vis van de BBQ) op een supermooi strand. Overal op het eiland lopen weer loslopende apen, tis dus wel ff uitkijken als je lekker aan het toeren bent, ook de drempels zijn hier wat hoger en worden wat slechter aangegeven dan in Nederland. Na een duikvlucht hebben we dus de rest van de rit allemaal op de drempels gelet! 's middags een biertje en vers sapje gedronken in een superdeluxe resort met geweldig uitzicht, we waren blij dat we naar binnen mochten ;-) Alleen de wc (compleet met vijver en waterlelies) was al mooier dan ons huisje! Op de terugweg nog even de cable car gecheckt, daar gaan we binnenkort nog naar toe. Hij ziet er volgens Edward wel eng uit, maarja...alleen mag Sanne ook niet! De erg leuke dag (Olga en Anthonio bedankt!) afgesloten met een koude Tiger, chips en een bijna zonsondergang op het strand.

We zijn blij dat we hier nog tot de 29ste mogen blijven!

Intussen heeft Edward al weer heel veel neiuwe reisverhalen met een paar foto's op de site gezet en is er ook weer een nieuw B.E.E.R. report.